نیمساز شعر پارسی

آخرین نظرات

خوب و بد

۲۲ دی ۹۳

من برای خوب و بد با عالمی جنگیده ام
من برای خود که دارم یک غمی جنگیده ام

 

گه برای سرفرازی در پس وجدان خویش
گاه در اثبات خود روز و شبی جنگیده ام

 

جور آدم های بی دل بر دلم از حد گذشت
این جماعت را قوی دل هر دمی جنگیده ام

 

کینه ورزی در دلم جایی ندارد بیش از این
با صلاح خود در اصلاح دلی جنگیده ام

 

بس جدایی ها و دل سیری ز یاران دیده ام
یک دل سیر از برای همدلی جنگیده ام

 

خوب و بد برچسب رفتار دل عشاق نیست
من چنانم کز پی موهبتی جنگیده ام

 

این بدانم جنگ در هر حال آرامم کند
حال من بین چون برای عزّتی جنگیده ام

 

نیمساز

  • ۹۳/۱۰/۲۲
  • نیمساز

نظرات (۵)

زندگی هر انسان مجموعه ای از انتخاب ها و تصمیم گیری هاست. همیشه انتخاب بین هر نوع خوبی و بدی، زشتی و زیبایی، و ... آسان نیست. گاهاً احساسات متناقض مانع از تصمیم گیری درست میشود. وقتی که خوبی ها و نیکی ها را انتخاب می کنی یعنی سربلند از این نبرد بیرون آمده ای. یعنی در جنگ با بدی ها پیروز شده ای و این کار کوچکی نیست. آرزو می کنم که همه ما بتوانیم در سخت ترین شرایط بهترین تصمیم ها را بگیریم. از این نظر با نیمساز عزیز موافقم. 


خیلی حرف جالبی بود، انتخاب خوبی و نیکی یعنی انتخاب پیروزی و سربلندی:)
واقعا ممنون اندیشه

همیشه ﺟﻨﮕﯿﺪﻥ ﺧﻮﺏ ﻧﯿﺴﺖ !
ﻣﻦ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺟﻨﮕﯿﺪﻩﺍﻡ ﺗﺎ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻋﻮﺽ ﮐﻨﻢ ...
**ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺟﻨﮕﯿﺪﻩﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﻭﺟـــﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩﻡ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﺷﻢ !**
ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺧﻮﺏ ﻓﻬﻤﯿﺪﻩﺍﻡ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺁﺩﻡﻫﺎﯼ ﮐﻮﺗﻪﻧﻈﺮ ... ﺍﺩﻡﻫﺎﯼ ﺣﺴﻮﺩ ... ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺟﻨﮕﯿﺪ !
ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻓﻬﻤﯿﺪﻩﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺟﻨﮕﯿﺪ !
ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻪﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺩﻝ ﺍﺩﻡ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺟﻨﮕﯿﺪ !
ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺻﻼﺡ ﺩﻝ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﮐﯿﻨﻪﻭﺭﺯﯼ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺟﻨﮕﯿﺪ !
*ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺧﻮﺏ ﺑﻮﺩﻥ ﺣﺘﯽ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺟﻨﮕﯿﺪ !*
ﺑﻌﻀﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎ ﺟﻨﮕﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﯽﺁﯾﻨﺪ ﺑﯽﺍﺭﺯﺵ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ !

*ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻧﺴﺨﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭘﯿﭽﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺭﻧﺠﻢ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ !*........

ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﺴﺎﺩﺕ ﻫﺎﯼ ﺑﭽﻪ ﮔﺎﻧﻪ ﺍﺵ ﺁﺭﺍﻣﺸﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺭﯾﺰﺩ !
ﺍﺯ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺯﯾﺎﺩ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻡ !
ﺍﺯ ﺍﺩﻡ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺯﯾﺎﺩ ﻇﻠﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻡ !
ﺍﺯ ﺁﺩﻡ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺣﺮﻣﺖ ﺩﻝ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻡ ..
ﺑﺎ ﺣﻘﺎﺭﺕ ﺑﻌﻀﯽ ﺩﻝ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺟﻨﮕﯿﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺎﺩﯾﺪﺷﺎﻥ ﮔﺮﻓت.. ﻭ ﮔﺬﺷﺖ
ﻣﯽﺑﺨﺸﻤﺸﺎﻥ .......................... ﻧﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﺑﺨﺸﺸﻨﺪ ............ ﻧﻪ.................
ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﮐﻪ ﻣﻦ ﻣﺴﺘﺤﻖ ﺁﺭﺍﻣﺸﻢ................. !

------------------------------------------------------------

سلامممم

فکر کردم این متن به مفهوم شعر شما نزدیکه یا حداقل به مفهومی که من برداشت کردم ازش ،گفتم شاید خوشت بیاد ... شما پیج فیسبوک نداری که شعرها رو اونجا شیر کنی؟؟

I'll be one of your followers then .... :)


سلام
این کامنت جالب منو یاد نکته ای انداخت.. شاید نکته ای که همگی به نوعی باهاش مواجه بودیم..
و چیزی نیست جز تجربه! بله این تجربه خیلی حرفها برای گفتن داره
متن نوشته شده توی کامنت هم به همین موضوع اشاره داره
به اینکه جنگیده ام.. نه یک بار نه چند بار! بارها و بارها جنگیده ام..
شاید بتونیم شعر رو داستان جنگها ، و متن این کامنت رو نتیجه ی اونها در نظر بگیریم
من البته در حالت کلی قبول ندارم که جنگیدن همیشه کهنه میشه! شاید جنگ برای چیزهای بی ارزش اهمیت خودش رو از دست بده، ولی همیشه چیزی هست که باید برای بدست آوردنش جنگید.. حتی گاهی لازمه برای اثبات موضوعی به آدمهای کوته نظر هم دوباره جنگید..
ممنون بخاطر این کامنت :)
در مورد فیسبوک هم من توی این تاریخ که جواب میدم هیچ پیجی ندارم .. شاید بعدها پیجی هم درست شد برای این منظور
بازم ممنون

سلام

با بلاگ شما به تازگی آشنا شدم

چرا از واژه جنگ استفاده کردید؟ معنای شعر با جنگ و خشونته همراه با آن، از جهتگیری مثبت خارج نمیشود؟


سلام عرفان جان
ممنونم از نظر شما
واژه جنگ، همیشه همراه با خشونت نیست! ما در ادبیات خود بارها از جنگ با نفس شنیده ایم و اتفاقا بار معنایی جالبی در پس معنای جنگ نهفته است.. به نظر میرسد جنگ با دل علیه صفات بد مثل کینه توزی ، یا جنگی در مسیر کسب عزّت، جنگی صالحانه، عارفانه و درخور توجه است.

انشاالله همیشه پیروز و سربلند باشید. آمین


از دعای پر محبت شما ممنونم:)
جنگ میان خوب وناخوب از ازل تا ابد..
زیبا بود ..دمتنان گرم..پیروز باشید...

من فقط در جواب ابراز محبت شما
میتونم صمیمانه تشکر کنم:)
پاینده باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی